پارالمپیک ۲۰۲۴| غریب‌شاهی با رکوردشکنی در پاراوزنه‌برداری طلایی شد/ آخرین طلای پاریس، سهم کاروان ایران/ امین‌زاده قوی‌ترین مرد دنیا شد

11:33 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۹۹۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پارالمپیک ۲۰۲۴| غریب‌شاهی با رکوردشکنی در پاراوزنه‌برداری طلایی شد/ آخرین طلای پاریس، سهم کاروان ایران/ امین‌زاده قوی‌ترین مرد دنیا شد
ملی‌پوشان دسته ۱۰۷ و ۱۰۷+ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری کشورمان در پارالمپیک پاریس به مدال طلا رسیدند.

خبرگزاری میزان - در آخرین رو از هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک، مسابقات وزنه‌برداری در سالن لاچاپله آرنا برگزار شد و علی‌اکبر غریب‌شاهی، ملی‌پوش کشورمان در دسته ۱۰۷ کیلوگرم به مصاف رقیبانی از امارات، برزیل، مالزی، آمریکا، ژاپن، مکزیک، ازبکستان و مغولستان رفت.

غریب شاهی که ۴ قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، در حرکت اول خود وزنه ۲۴۷ کیلوگرمی را انتخاب کرد که با موفقیت بالای سر برد و رکورد پارالمپیک را هم شکست.

او که رکورددار جهان هم محسوب می‌شود در دومین حرکت وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی را درخواست داد که به درستی آن را مهار کرد و یک بار دیگر رکورد شکست.

سومین حرکت غریب شاهی وزنه ۲۶۱ کیلوگرمی بود که در مهارش ناموفق بود و در نهایت با همان رکورد ۲۵۲ کیلو قهرمان پارالمپیک پاریس شد.

در این دسته وزنه‌بردار مغولستانی نقره گرفت و مدال برنز هم به نماینده مکزیک رسید.

این هفتمین مدال طلای کاروان ایران در پارالمپیک پاریس بود.

 

 

پارالمپیک ۲۰۲۴| غریب‌شاهی با رکوردشکنی در پاراوزنه‌برداری طلایی شد/ آخرین طلای پاریس، سهم کاروان ایران/ امین‌زاده قوی‌ترین مرد دنیا شد

 

آخرین طلای پاریس، سهم کاروان ایران/ امین‌زاده قوی‌ترین پاراوزنه‌بردار دنیا شد

 در ادامه رقابت‌های پاراوزنه برداری احمد امین‌زاده ملی‌پوش ایران در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم به رقابت با حریفانی از غنا، بریتانیا، مصر، گرجستان، اوکراین و اردن پرداخت.

امین‌زاده در اولین تلاش زیر وزنه ۲۵۳ کیلوگرم قرار گرفت و موفق به مهار آن شد تا خیلی زود اختلاف ۱۳ کیلوگرمی با نزدیک‌ترین رقیبش داشته باشد و در رده اول قرار بگیرد.

او در دومین حرکت وزنه ۲۵۸ کیلوگرمی را انتخاب کرد و عملکرد موفقیت آمیز خود را در این حرکت نیز ادامه داد.

امین‌زاده که اولین حضورش در پارالمپیک را تجربه می‌کند، در تلاش سوم و در شرایطی که مدال طلایش قطعی شده بود، در مواجهه با وزنه ۲۶۳ کیلوگرمی سه چراغ سفید داوران را به خود اختصاص داد.

بدین ترتیب امین‌زاده با رکورد ۲۶۳ به مقام قهرمانی دست یافت و هشتمین طلایی کاروان ایران لقب گرفت.

رقابت امروز در حالی برگزار شد که «جمیل الشبلی» قهرمان دوره قبل که به دلیل وزن کمتر نسبت به منصور پورمیرزایی طلا گرفته بود، پس از ناکامی در مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی از ادامه رقابت انصراف داد. همچنین نمایندگان اوکراین و گرجستان به ترتیب با ۲۵۱ و ۲۵۰ کیلوگرم در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

با کسب این مدال، بازی‌های پارالمپیک پاریس رسماً به پایان رسید و کاروان ایران ۸ طلا، ۱۰ نقره و ۷ برنز بدست آورد و با مجموع ۲۵ مدال در رده ۱۴ قرار گرفت.

 

 

پارالمپیک ۲۰۲۴| غریب‌شاهی با رکوردشکنی در پاراوزنه‌برداری طلایی شد

بهروزی‌راد از کسب مدال در کایاک ۲۰۰ متر زنان بازماند

رقابت‌های پاراکانو بازی‌های پارالمپیک پاریس امروز در مجموعه ویرس سن مارینه با برگزاری مسابقات نیمه نهایی کایاک ۲۰۰ متر زنان در کلاس KL۳ برگزار شد. 

شهلا بهروزی راد نماینده ایران در این رقابت بود که با رقبایی از کشور‌های اسپانیا، آلمان، مجارستان و برزیل مصاف داد. بهروزی راد در این مسابقه با زمان ۵۲.۱۲ چهارم شد و به فینال B راه یافت.

بهروزی راد نماینده ایران که از رسیدن به فینال A و رقابت برای کسب مدال بازمانده بود، در فینال B با رقبایی از کشور‌های برزیل ۲ نماینده و ازبکستان مصاف داد.

وی در این مسابقه با زمان ۵۱.۸۷ دوم شد. میرزائف از ازبکستان نیز با ۵۰.۹۹ به عنوان نخست رسید.

بدین ترتیب بهروزی راد به کار خود در مسابقه کایاک ۲۰۰ متر زنان پایان داد. با برگزاری رقابت‌های فینال A این ماده مدال‌های طلا، نقره و برنز به ترتیب با ورزشکاران بریتانیا، فرانسه و آلمان رسید.

در رده بندی کلی بهروزی راد بعد از ۸ نفر فینال A دهم شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پارالمپیک ۲۰۲۴

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *